intervisie

Intervisie en supervisie

voor adviseurs van familiebedrijven

Je bent een professional in je vak. Je weet over het algemeen goed wat je moet doen om naast je klant te gaan staan om complexe vraagstukken van familiebedrijven aan te pakken. Je hebt een behoorlijke dosis ervaring en gaat uitdagingen en risico’s niet uit de weg. Vaak ligt de focus als snel op de inhoud en loop je op routine. Voor je het weet ben je blind voor je eigen aannames in de aanpak die jou zo vertrouwd is. Wie zichzelf wil blijven ontwikkelen, laat zich scherp houden.

Toch blijven er altijd vragen over die het waard zijn om te toetsen aan de vragen en oplossingen van anderen. Alles wat je bezighoudt, kan dienen als inbreng voor intervisie. Dat kan zijn een klantvraag, een dilemma, een onderwerp of een probleem waarmee je worstelt. Hoe ga jij om met een ‘lastige’ klant? Waar loop jij steeds weer tegenaan? Wanneer ben jij succesvol? Hoe bepaal je je grenzen in je werk?

Lopende intervisiegroepen

Movaeres begeleidt twee intervisiegroepen voor ervaren adviseurs waarbij je je kunt aansluiten. 
Zelf een intervisiegroep starten met je collega's? Laat het ons weten. Dan gaan we samen kijken welke aanpak bij jullie het best aansluit.

Voor wie

Deze intervisiegroepen zijn gericht op adviseurs van familiebedrijven die scherp willen blijven. Die zich samen met vakcollega's willen verdiepen, kritisch naar de eigen werkwijze willen kijken en van elkaar willen leren. Voor iedere ervaren professional die open staat om zijn blinde vlekken in beeld te krijgen.

Doelen

  • Meer zicht krijgen op jouw eigen stijl van adviseren en wat jij makkelijk teweeg brengt.
  • Meer inzicht krijgen in de verborgen processen van ondernemerschap in familiebedrijven en jouw rol als adviseur.
  • Het verborgen DNA en patronen van jezelf en van je klanten (familiebedrijven) herkennen en wil doorgronden.
  • Inzicht krijgen in de redenen waarom jij wordt gevraagd, ergens in vastloopt en de manieren waarop je hier dan weer uit kunt komen.
  • Stappen zetten in je persoonlijke ontwikkeling.

Opzet

Je werkt met een groep vakgenoten in een cyclus van vijf bijeenkomsten per jaar. Het eigen werkterrein staat centraal. Je werkt vanuit de ervaringen en praktijkcasus van jezelf en je collega-deelnemers. De vraagstukken worden niet op inhoud besproken. Daar zit vaak niet de oplossing als je vastloopt. Daar komen jullie meestal wel uit. Het gaat ons vooral om jouw aanpak en jouw stijl van communiceren. Er ontstaat al snel een vertrouwde sfeer en respect voor elkaar. Buiten de intervisiegroep om weten jullie elkaar ook te vinden.

Praktische informatie

Groep:               6 tot 8 deelnemers
Locaties:          Bij ons in het klooster of bij jullie op kantoor
Duur:                 5 bijeenkomsten per jaar
Data:                 worden per groep ingepland
PE punten:     VABnet 20 PE punten (naar website VAB)
Kosten:             € 750 excl. 21% BTW excl. verblijfkosten

Werkwijze

In onze intervisie en supervisie zetten we niet jouw oplossingen maar jouw manier van werken centraal. We verdiepen ons in de context van jouw werk en die van jouw klant. We kijken naar hoe jij als mens beweging brengt in jouw werk en anderen mee weet te krijgen in veranderingen. Hoe je door jouw leerhindernissen of patronen soms vastloopt. Waar nodig bieden we handvatten om je vaardigheden verder te ontwikkelen. Zo leggen we je blinde vlekken bloot. We werken met een breed scala aan intervisie- en trainingsmethodieken vermengd met de feedback op de verborgen processen.

Door intervisie, supervisie en training te combineren, ontstaat er echte verdieping.

zakboek hoe help ik mijn klant adviesvaardighedenBegeleiding

Marlies Bosker en Gemma van den Berg zijn ervaren trainers en coaches. Ze kennen dynamieken van jullie klanten en van familiebedrijven. Je leert op een interactieve manier van elkaar. Waar nodig geven de begeleiders een extra verdiepingsslag zodat je jullie je eigen adviesvraagstukken nog beter leren doorgronden. In het handzame boek "Hoe help jij je klant, of juist niet?! "omschrijft Marlies in vijf heldere stappen de aanpak van ieder goed (advies)gesprek.

Meer weten

Vul onderstaand formulier in. Dan nemen we contact met je op.

>> Meer opleidingen

Aanmelden

Intervisie & supervisie

Factuurgegevens (indien afwijkend van bovenstaande)

Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en worden niet aan derden verstrekt. Wilt u meer weten over hoe wij veilig gegevens verwerken? Bekijk dan onze privacyverklaring.